Nyt on neuletakki vihdoin ja viimein valmis, ei vaan ole ilmoja sitä enää tänä vuonna pitää. Kuvat ei anna oikeutta neuleelle, koska valo jotenkin heijastaa pinnan ihan oudoksi. Kuva ensin edestä. Huomasin että pari lankaa oli jäänyt vielä päättelemättä ja prässäys on kanssa vielä tekemättä. 

1890817.jpg

ja sitten sivusta.. kuvio ei kyllä pääse näissä kuvissa oikeuksiinsa, mutta onneksi noissa alemmissa pikkukuvissa näkyy tuo kuvio paremmin

1890820.jpg

26.6.08 Neuletakki on nyt jo tässä pisteessä. Hihat ok, etu- ja takakappaleen yläosa nauhakujan yläpuolelta ok, enää puuttuu helmaan toi pitsireunus. Kyl oon ylpee ku oon saanu näinki pitkälle tän työn, koska ei ole mikään helpoimmasta päästä ainakaan meikäläisen taidoille :D Nyt voi olla vähän toiveita siitä, että ehkä sit kumminkin saisin tän valmiiks tän kesän aikana. Yllättävää kyllä, vaikka lankakerä ei paina mitään, niin valmis työ kumminkin painaa yllättävän paljon, vaikka on ihan puuvillalankaa. Väri ei ole yhtään oikea, vaan tossa pikkukuvassa pitsireunuksen alotuksessa on oikea väri kyseessä.

1679694.jpg

Pakko laittaa tähän ihan ekaks tää mun uusin alotus, josta olen jo nyt tosi ylpee! Mä ihastuin uusimmassa Suuret Käsityöt lehdessä olevaan kesäiseen neuletakkiin ja mun oli pakko alottaa sen tekeminen samantien. Työkaveri lainas mulle lehtee ku oli toi lehti just katkolla ja tää numero jää välistä pois, kun tilasin sen uudelleen. Kaveri jo etukäteen ilmotti, että siinä on ihan mun olonen neuletakin ohje.

Malli on vaikee, tai ensin luulin niin. Alotin tekemisen "harjottelun", koristehelmasta. Yläosa on ihan suoraa neulosta, helmaan tulee tosi ihana "pitsireunus" ja myös hihoihin tulee sama. Reunat neulotaan eri suuntaan ja siks pitää tehdä erikseen. Katotaan saanko koskaan työtä valmiiks. Toi vekkireunus tulee ihan alareunaan, elikkä kuva on väärinpäin.

1393462.jpg

Tässä kuvaa kesken jääneestä hartiahuivista, jonka ohjeen löysin Ullan sivuilta. Työ jäi kesken kun löyty toi ihana neuletakin ohje. Tästä samasta väristä ois tarkotus tehdä tytöllenikin se kesäinen neuletakki. Lankaa on tosi paljon, koska viime kesänä ostin sen itelleni neuletakkiin, josta en sitten 
tykännykkään ja langat jäi käyttämättä. Kuvio on tosi ihana ja helppotekoinen.

1399144.jpg

tässä vähän lähempää tota kuviota
1399145.jpg

Vihdoin ja viimein sain ommeltua tytön villapukuun vetoketjun kiinni. Pukuun käytin kaikki kaapista löytämänä Nalle-langan jämät ja ton marjapuuron punanen on ainut ostettu lanka. On kyllä aika kirjava, mutta ei se mitään  :D Ei sillä kyllä nyt ole enää käyttöä, mutta koko on onneks niin iso, että menee sit ensi talvena... jos on pakkasta

1393460.jpg