Viimeisiä vuoden 2011 neulottuja töitä. Osasta on otettu kuva vasta tän vuoden puolella, ku en ole kerinny paljo kuvia ottamaan, kun on sormet syyhynny heti alottamaan uutta työtä. Tytölle tehtyjen neuleiden jälkeen tein itselleni ensin pitkät polvisukat, joita olin jo vuosia halunnut. Löysin ihanaa lankaa Lankamaailmasta ja ohje on, jälleen kerran, Dropsilta, eli www.garnstudio.com , sieltä aina löytää ihania ohjeita ja jos tarvii vaan esim jotain palmikkoo, niin sieltä löytyy erilaisia ihania palmikkomalleja tai muita kuvioneuleita.

Tää sukkaohje on http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=122&d_id=27&lang=fi

tässä kuviota paremmin

ja kun mun tyylillä lankaa vielä jäi paljon ja olin niin ihastunu tohon mallikertaan, niin neuloin itelleni vielä pipon ja lapaset samaa kuviota soveltaen.

lapaset vielä kädessä, että kuvio näkyy paremmin

Tytölle on tullu tehtyy villahousut ja sukat, mallit ihan omasta päästä ;)

tommosen sydämen väsäsin noiden sukkien päälle koristeeks sukkiin

Ja viimesimmät valmiit työt on tytölle ihana pipo vähän baskeri mallinen, ohje ihan omasta päästä ja siihen kaulaliina pitsikuviolla. Tytön vaatimuksesta tehtiin vielä hattuun ja kaulaliinaan kukat joissa piti olla neidin toiveen mukaan vihreetä, oranssia ja keltasta. Toi lanka on ihanaa pätkävärjättyä jossa on hopeelanka vielä tehosteena. Mulla on niin ihana työkaveri joka aina ostelee itselleen kauheesti lankoja ja sit kun ei tee niistä mitään, niin kuljettaa mulle että mä tekisin niistä jotakin :) Valitettavasti tääkin kuva näkyy vaan makuulla, yritän joku kerta ottaa toisenlaisen kuvan. Nyt on kesken itselleni neulottu tunika, jonka toivottavasti saan joskus valmiiks :)

 

Tässä nyt viimesimmät neuletyöt tältä syksyltä. Ensin tytölle  valmistu sukat, mä oon pahoillani, mutta nää kuvat tulee makuulla ku en jostain syystä saa laitettua kuvia pystyyn :/

ja tässä kuva lähempää kuviosta. Tyttö halus että sukat on polvisukat ja sen takia mä tein takana kahdella puikolla 1o 1n neuletta koko varren ajan niin pysyy hyvin jalassa. Edessä tein ihan kahdella silmukalla pientä palmikkoo

Nyt on sit toisestakin liinasta vihdoin ja viimein saatu kuva :) Kotiväki ei kyllä ole neuleliinoissa mikään kovin hyvä lanka, tai sitten tein liian pienellä puikoilla, koska tuli vähän kova, mutta silittäessä kyllä vähän pehmeni. Ensin koko liinasta kuva

ja tarkempi kuva kuviosta. Ohje on Novitan jostain lehdestä.

 

Tässä on neulottu liina. Mua on alkanut enemmän ja enemmän kiinnostaa noi neulotut liinat. Tarkoitus ois jossain vaiheessa tehdä semmoinen iso liina, mutta katsotaan millon saan sellaisen aikaseksi. Ensin ihan yksinkertainen neulottu liina, toisesta neulotusta en ole saanut vielä otettua kuvaa :)